Arte plastikoetan haurrek adierazteko dituen moduak,lortu dituzten ahalmen kognitiboen menpean daude, aldi berean hauek beren ahalmen biologikoekin erlazionatuak egongo dira eta baita ikasitako ahalmenen menpean ere. Azken hauek, lan egiten duten egoerarekin elkar eragiten dute baita.
Haur artearen zailtasun maila, haurrak hazten diren neurrian handituko dira.
Haurrek ordea ,ez dute ikusten edo dakitena bakarrik marrazten, b irudimenean dutena ere marrazten dute. Sortu egingo dituzte mundu "errealean" inoiz egon ez diren irudiak, nahiz eta beren irudimenean posibleak bilakatu .
Hortaz, irudimenean dutena, ikusten dutena eta dakitenetik aparte, sentitzen dutena ere marraztuko dute. Garrantzitsuena ikuskorragoa egingo da,paperean presentzia markatuagoa agertuz. Askotan ideiak komunikatzeko edo irudikatzeko, forma artistikoak erabiltzen dituzte. Beraz, helburu ezberdinetarako balio dezake marrazketak, ideiak adierazteko era sentimenduak agertzeko hain zuzen ere.
Hau jakinda, argi dago haurren marrazkiak ez direla zirriborro soilak, bere esanahi propioa daukate eta bertan egilearen sentimendu eta ideiak isladaturik azalduko dira.
Nik behintzat marrazkien inguruko ezer gutxi jakin dut orain arte baina orain, uste baino mundu konplexuagoa dela konturatzen hasia nago eta honen inguruan jakinmina sortu zait.
2007-11-13
HAUR MARRAZKIA
Egilea Irati Uriarte Etxezarraga en 11:40
Etiketak: adierazpena, Arte plastikoa, helburu ezberdinak, irudimena, sentimenduak
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario