Honako honetan Hik Hasi aldizkarian haurren idazkerari buruzko artikulu batekin natorkizue.
Hemen lantzen ari naizen gaia marrazketa izanik ere sarri askotan haurrek irudiekin batera zenbait hizki edo hitz idazten dituzte eta nahiko interesgarria iruditu zait letren norazkoak,presioaz, abiadura.. kontutan izanik, haurrari buruzko informazio asko jaso dezakegulako.
Haurrek marrazkietan beraien nortasuna isladatzen duten bezela, idazterako orduan ere beraien sentimendu, jarrera, ezaugarriei... buruzko datu ezberdinak eskeintzen dizkigu eta horrek haur hori askoz hobeto ezagutzeko aukera ematen digu. Haurrei irakasleak beraien izena jartzeko eskatzen dienean , izen hori haurraren sinadura lez hartu dezakegu , helduena bezalakoa egiteko oraindik gazteegiak baitira. Sinadurak beraz, haurraren barne niari buruzko informazioa emango digu eta testua idazteko moduak berak gizarteari begira duen izaera adieraziko du.
Orokorrean haurrek sinadura orriaren ezkerreko aldean jartzen dute. Euren buruak hemen kokatzeak, oraindik etxeko giroaren babesean daudela adierazten duelarik. Ondo egongo litzateke sinadura orriaren erdian edo apur bat eskuinerantz jartzera animatuko bagenitu: ekimen handiagoa izaten, gizartean egokitzapen errazagoa edukitzen eta euren burua independienteago sentitzen lagunduko genieke.
Niretzat behintzat hau orain arte guztiz ezezaguna izan da eta ez dut inoiz beste zentzu bat bilatzeko asmoz begiratu; hau ordea ezta kasu bakarra eta beste gauza asko ikusita ere sarritan ez diogu inolako garrantzirik ematen beraien esnahia ezagutzen ez dugulako eta artikulu honek hoiek erreparatzeko zenbait argibide eta pauta ematen dizkigu.
Informazio gehiago: http://www.hikhasi.com/artikulua/440
2007-11-26
HAURREN IDAZKERA AZTERTZEN
Egilea Irati Uriarte Etxezarraga en 12:53 0 Iruzkina(k)
Etiketak: adierazpena, haurrak, idazkera, izaera, sinadura
MARRAZKIA JARDUERA TERAPEUTIKO GISA
Marrazkiak egitea ariketa ludiko bat izateaz gain, beste zerbaiterako baliagarria izango ote da?
Marrazkiaren balio terapeutikoak bizitako zirrara eta egoera mingotsak marrazkiaren bidez askatzeko ahalmenean datza. Egiten dituen gizabanakoarengan mingarriak gertatu zaizkion esperientziak berreginez, esperientzia hauek bersortu eta kanporatzeko aukera eskeintzen zaiola baieztatzen da.
Hammer: "Haurrarentzat marrazkiak bere beldurrak,itxaropenak eta fantasiak adierazteko bidea osatzen du. Marrazkia haurrarentzat garrantzitsua dena eta kezkatzen duena komunikatzeko bidea litzateke."
Beraz ondoriozta dezakegu, marrazkiak antsietatea, beldurra eta gorrotozko sentimenduak adierazteko aukera eskaintzen duela sozialki onuragarria den moduan. Haurrari ahalbideratzen dio nork beraren emozio egoeraz erabilera konstruktibista egin dezakeela deskubritzea.
Izan ere, haur txikiek egiten dituzten marrazkiak irudikapenak dira eta ez dira kopiak eta barne errealismoa adierazten dute, ez adimenekoa. Irudiak beraz, elementu afektibo zein kognitiboak barneratzen ditu.
Haurraren dimetsio afektibo eta kognitibo hau , haurraren nortasun osoaren diagnostikoan erabili izan dute arlo hauen garapenaren azterketan dabiltzan piskologo eta pedagogoek.
Hau irakurri ondoren zuek zer uste duzue, haurrek egindako marrazkien bitartez beraien nortasuna, beldurrak... zeintzuk diren jakin daitekeela ?
Marrazkiak interpretatzeko beste zenbait teknika honako blogetan daukazuez:
http://www.marrazkinarrasti.blogspot.com/
http://jugatx.blogspot.com/
Gai honi buruzko informazio gehiago: Hik hasi 1997 Iraileko lan monografikoa: Haur gaztetxoen marrazki ekoizpenaren bilakaera
Egilea Irati Uriarte Etxezarraga en 12:05 0 Iruzkina(k)
Etiketak: balio terapeutikoa, irudikapena, nortasuna, sentimenduak
ZER DA MARRAZKETA?
Gure bizitzan zehar hainbat marrazki egin behar izan ditugu baina argi al daukagu marrazkia bera zer den edo zer adierazteko gai den?
"Marrazkia haurraren hizkuntza naturala da, une jakin batean bere zirrara, sentimen eta afektuak aiderazteko baliogarria zaiolarik. Erabilgarria gerta dakiguke beraz, haurra bere marrazkien bidez ezagutzeko"
Haurrarentzat marraztea bere zentzurik zabalenean , bizi beharra dela esan dezakegu.
Marraztea berenganatze eta proiekzio prozesu etengabea da.Zentzuen bidez informazio handia jasotzea ahalbideratzen du, bere "nia"an barneratuz bere beharrei forma berria emateko helburuarekin.
Marrazkiak ganera, materiak desberdinak erabiltzea eragiten du barne eta kanpo esperientzia guztiei irteera emateko, haurraren aiderazpen eta behar ludikoak asetuz.
Honez gain, marrazkia ahozko koderik ez duen komunikabidea da haurrarentzat. Aurretik dator eta ahoz adierazteko ahalmena eskuratu ondoren ere, zenbaitetan marrazkiaren bidez ordezkatzen du.
Informazio eghiago: Hik hasi 1997-ko Iraileko lan monografikoa: Haur gaztetxoen marrazki ekoizpenaren bilakaera
Egilea Irati Uriarte Etxezarraga en 11:07 0 Iruzkina(k)
Etiketak: adierazpena, hizkuntza naturala, komunikabidea, prozesua