2007-11-25

MARRAZKIA ARTE HEZKUNTZAN

Arte hezkuntzak historian zehar bilakaera bat izan du baina 80.hamarkadan benetako aldaketa sortu zen, pedagogia koadernoak arte hezkuntzaren helburu berrien kezkak jasotzen ditueneanhain zuzen ere: "Ezagupen forma bat bezala kontsideratzea non modu globalizatu batean, arte historian, kritika, estetika eta abarren integratzen den."

1987 urtea baino lehen eskaera ezberdinak egin ziren arte hezkuntzarekin lotuta eta urte honetan, LOGSE proiektuak jasoak izan zirenez, arte hezkuntza autoadierazpen edo eskulan bezala gainditzea nabarmen gelditzen da.

Haur hezkuntzari dagokionez, arte hezkuntzak jasotzen dituen eduki batzuk lantzen joan behar dira. Haur adierzpenen bidez eta batez ere marrazkiaren bidez, irakaslea landu behar dituzten edukinez konturatuko da.
Izan ere, haur marrazkiaren irakurmenak, landu ditzazkeen kontzeptuen berri ematen dio irakasleari.
Haurrak, ezagupenen lorpenak, marrazkiaz gain, beste edozein adierazpen medioren bidez agertuko ditu eta irakasleak guztien informazioa bildu ondoren, bere hezkuntza proiektuarekin jarraituko du.

Haurren marrazkiak informazio bilketa hori egiteko ez ditugu baztertu behar baina argi izan behar dugu arte hezkuntza lantzeko ikutzen ez diren beste bide asko jarri daitezkeela praktikan.
Haurrari askatasuna eman behar zaio marrazterako orduan baina askatasun oso bat ere arriskutsua izan daiteke, estankatzeko modu baten bihurtu daitekeelako.
Marrazkia beraiek lortu nahi dituzten formen sortzaile bezala azaltzen bazaie eta teknikaren benetako irakaskuntza bat bezala azaltzen bazaie,momentu egokian libreki saiatzen direnean, porrot horretara iritsi ez daitezen, arte hezkuntza bataila horretan, irabazten ari dela esan daiteke.

Irakasleak beraz, honekin guztiarekin kontsekuentea izan beharko du eta edukin berri guztietako bakoitza teknika desberdinekin landu.

Informazio gehigarria: Hik hasik 1997ko Irailean argitaratutako "Haur gaztetxoen marrazki ekoizpenaren bilakaera" monografikoan

No hay comentarios: