Pasadan urteko praktiketan 2urteko umeekin igaro nuen denbora gehiena baina zenbait egunetan 4 eta 5 urteko umeekin egoteko aukera izaten nuen eta haurrek egiten zituzten marrazkietan izandako garapena oso argi ikusten zen.
Hala ere ez zitzaidan oso argi geratu haur guztiek pasatzen dituzten etapa guzti hauek edota zerbait orokor gisa planteatuta dauden. Zuek zer uste duzue?
Erantzuna bilatzen ahalegindu naiz eta honako informazio hau bilatu dut :
Haurrek egiten dituzten marrazketei buruzko ikerketak ez ziren XIX.mendearen amaiera eta XX.mendearen hasiera arte egin.
Gaur egun hain zuzen ere, haurren marrazkiak etapetan banatzea eztabaidagarria da, garapena progresiboa den heinean etapak markatzea artifiziala gerta daitekeelako, baina ahala eta guztiz ere, ezin dugu baztertu garapen horren ulerkuntzan eman dezaketen laguntza.
Edozein kasutan, haurren trebetasun artistikoaren klabea, garapen eredu globalak ezagutzean datza.
Autoreek deskribatzen dituzten etapak ez dira inoiz izate itxiak bezala kontsideratu behar, batetik bestera ematen den pausoa beti graduala izanik ere.
Haur bakoitza, denboraldi ezberdinetan gelditzen da fase partikular batetan. Haurraren nortasunak eta giroaren eraginak markatuko dute haur bakoitzak fase hauetatik egingo duen ibilbide propioa.
Grafismoa ordea, haur bakoitzarentzat adin ezberdinean hasten da.Ez dago haurraren adina eta bere marrazkiek lortutako etaparen artean erlazio finkorik. Haurren arteko ezberdintasun indibidualak ez datoz dimentsio bakar batekin, baizik eta faktore ezberdinen elkarrekintzaren islada izango da.
2007-11-25
MARRAZKETEN BANAKETA ETAPETAN?
Egilea Irati Uriarte Etxezarraga en 10:25
Etiketak: etapak, grafismoa, markapena, progresioa
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario