Honako honetan Hik Hasi aldizkarian haurren idazkerari buruzko artikulu batekin natorkizue.
Hemen lantzen ari naizen gaia marrazketa izanik ere sarri askotan haurrek irudiekin batera zenbait hizki edo hitz idazten dituzte eta nahiko interesgarria iruditu zait letren norazkoak,presioaz, abiadura.. kontutan izanik, haurrari buruzko informazio asko jaso dezakegulako.
Haurrek marrazkietan beraien nortasuna isladatzen duten bezela, idazterako orduan ere beraien sentimendu, jarrera, ezaugarriei... buruzko datu ezberdinak eskeintzen dizkigu eta horrek haur hori askoz hobeto ezagutzeko aukera ematen digu. Haurrei irakasleak beraien izena jartzeko eskatzen dienean , izen hori haurraren sinadura lez hartu dezakegu , helduena bezalakoa egiteko oraindik gazteegiak baitira. Sinadurak beraz, haurraren barne niari buruzko informazioa emango digu eta testua idazteko moduak berak gizarteari begira duen izaera adieraziko du.
Orokorrean haurrek sinadura orriaren ezkerreko aldean jartzen dute. Euren buruak hemen kokatzeak, oraindik etxeko giroaren babesean daudela adierazten duelarik. Ondo egongo litzateke sinadura orriaren erdian edo apur bat eskuinerantz jartzera animatuko bagenitu: ekimen handiagoa izaten, gizartean egokitzapen errazagoa edukitzen eta euren burua independienteago sentitzen lagunduko genieke.
Niretzat behintzat hau orain arte guztiz ezezaguna izan da eta ez dut inoiz beste zentzu bat bilatzeko asmoz begiratu; hau ordea ezta kasu bakarra eta beste gauza asko ikusita ere sarritan ez diogu inolako garrantzirik ematen beraien esnahia ezagutzen ez dugulako eta artikulu honek hoiek erreparatzeko zenbait argibide eta pauta ematen dizkigu.
Informazio gehiago: http://www.hikhasi.com/artikulua/440
2007-11-26
HAURREN IDAZKERA AZTERTZEN
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario